نه
و اهداف: تحقیقات قبلی اظهار می کنند که تغییر ارزیابی های خاص موقعیت
استرس به عنوان استرس چالش برانگیز در مقابل تهدید کننده می تواند باعث
بهبود عکس العمل در مقابل استرس شود. هدف مطالعه فعلی کاوش این بود که آیا
پاسخ های ادراکی، روانی و محرک می توانند مستقل از ارزیابی های خاص موقعیت
با تغییر طرز تفکر افراد در مورد طبیعت استرس به طور کلی تغییر یابند یا
خیر.
طرح: با استفاده از طرح ۲×۲، ما به طور
آزمایشی طرز تفکر استرس را با استفاده از کلیپ های فیلم چند رسانه ای که یا
برای افزایش و یا برای کاهش تمایل شرکت کنندگان به استرس ارائه شده بودند،
دستکاری کردیم. علاوه بر این ارزیابی چالش و تهدید را نیز با ارائه
بازخورد مثبت یا منفی به شرکت کنندگان در عرض آزمایش استرس اجتماعی تغییر
دادیم.
نتایج: نتایج نشان دادند که هم تحت
ارزیابی استرس چالش برانگیز و هم تحت ارزیابی استرس تهدید کننده، طرز فکر
“استرس در حال پیشرفت است” باعث افزایش سریع تر در هورمون های آنابولیک
(رشد) نسبت به طرز فکر “استرس در حال کاهش است” می شود.
بعلاوه، وقتی استرس به عنوان یک چالش
آزموده می شد، تفکر “استرس باعث پیشرفت می شود” باعث افزایش سریع تر اثر
مثبت شد، و تمایل توجه به سمت محرک مثبت به حد اعلی رسید، و انعطاف پذیری
ادراکی بالاتر رفت، در حالی که طرز فکر “استرس تضعیف کننده است” باعث
پیامدهای ادراکی و محرک بدتری شد.
نتیجه گیری: این یافته ها باعث پیشرفت
تئوری و عمل مدیریت استرس شده اند و این امر با اثبات این انجام شده که
تغییر اندکی که برای ایجاد تفکر “استرس باعث پیشرفت است” طراحی شده است می
تواند هم باعث بهبود عکس العمل ها به استرس چالش برانگیز شود و هم بهبود
عکس العمل ها به استرس تهدید کننده.
واژگان کلیدی: استرس، طرز تفکر، ارزیابی، تأثیر، عملکرد ادراکی، neuroendocrinology (علم عصب درون ریز داخلی)
عنوان اصلی مقاله: The role of
stress mindset in shaping cognitive, emotional, and physiological
responses to challenging and threatening stress
ترجمه فارسی عنوان: نقش طرز تفکر در شکل گیری عکس العمل های ادراکی، عاطفی و روانی به استرس چالش برانگیز و تهدید کننده
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۸ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
چکیده
مطالعات بسیاری در حوزه یادگیری حرکتی[۱]، مزیت های یادگیری از تمرین خود کنترلی[۲] وابسته به شرایط تحت تسلط را ثابت کرده است. در مسیر جداگانه ای از شواهد ، در پیشینه مربوط به اجتماعی – روانی[۳]، یافته های تحقیقات نشان می دهند که فرآهم آوردن پشتیبانی استقلال مربوط به تکلیف[۴]
یا انتخاب های تصادفی جزئی، می تواند در مقایسه با شرایطی که از استقلال
جلوگیری می شود یا اینکه انتخابی ارائه نمی گردد، منتج به پیامدها و نتایج
بهتری شود. ما فرض کردیم که یادگیری حرکتی را می توان توسط فرآهم آوردن
انتخاب ها برای فراگیران، افزایش داد حتی اگر این انتخاب ها به عملکرد و
اجرای تکلیف، مربوط نباشند. در آزمایش ۱ دو گروه از شرکت کنندگان تکلیف
پرتاب توپ گلف را تمرین کردند. در حالی که یک گروه (گروه انتخاب[۵])
اجازه انتخاب رنگ توپ های گلف (سفید، زرد ، نارنجی) برای استفاده در هر
بلوک بعدی با ۱۰ کوشش را داشتند، اما برای گروه دوم (گروه تحت تسلط[۶]) توپ های گلف با رنگ های مشابه با آنچه که گروه انتخاب همتای آنها انتخاب کرده بودند، فرآهم آورده شد. نتایج آزمون یادداری[۷]
با تأخیر ۲۴ ساعت، نشان داد که گروه انتخاب نسبت به گروه تحت تسلط به طور
چشمگیری در پرتاب توپ، دقت بیشتری داشتند. در آزمایش ۲ با پرسیدن از شرکت
کنندگان گروه انتخاب در مورد اولویت های آنها مربوط به دو موضوعی که به
تکلیف ربطی نداشتند (حفظ تعادل در ثبات سنج[۸]) ، یک قدم فراتر می رویم. دو موضوع عبارتند از : آنها کدام یک از دو تکیلف بعدی ( زمانبندی همزمان[۹] یا دینامومتر دستی [۱۰]) را می خواهند انجام دهند ۲- آنها فکر می کنند کدام یک از دو نقاشی کشیده شده توسط رنوآر[۱۱]
را پژوهشگر می بایست بر دیوار آزمایشگاه بیاویزد. شرکت کنندگان گروه تحت
تسلط فقط در مورد اینکه بعد از آن باید کدام تکلیف را انجام دهند و اینکه
آزمون گیرنده کدام نقاشی را بر دیوار قرار خواهد داد، مطلع شدند. در گروه
انتخاب در آزمون یادداری ، یادگیری تعادل به طور چشمگیری تأثیر بیشتری
داشت. در نتیجه شرایط تمرین خودکنترلی[۱۲]،
می تواند بدون فرآهم آوردن اطلاعات مربوط به تکلیف، محتوا، یا مزیت های
یادگیری استراتژیک، بر یادگیری حرکتی تأثیر بگذارد. تأثیرات خودکنترلی در
یادگیری حرکتی ممکن است ذاتاً انگیزشی و قابل استناد به رضایت از نیازهای
استقلال بنیادین، باشد.
کلمات کلیدی: تمرین خودکنترلی، نیازهای روانی اساسی، انتخاب پرتاب توپ گلف، یادگیری تعادل
——————————————
عنوان اصلی مقاله : Choose to move: The motivational impact of autonomy support on motor learningترجمه فارسی عنوان : قصد حرکت کنید: تأثیر انگیزشی پشتیبانی استقلال در یادگیری حرکتی
تعداد صفحات انگلیسی:۶ صفحه
تعداد صفحات ترجمه : ۱۷ صفحه
قیمت ترجمه فارسی:۲۲۸۰۰ تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین