جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

مقاله بیس روانشناسی 2018

چکیده

 فرآیند ارزیابی روان شناختی اعصاب شامل چندین مرحله می باشد. شناسایی اهداف و تجزیه و تحلیل مشخصه های شرکت کنندگان مورد آزمایش قرار گرفته ، سپس آزمایش های مناسب انتخاب و نمرات مدیریت و تفسیر می شوند. مرحله آخر شامل نوشتن گزارش های بالینی یا علمی می باشد. مقاله حاضر با مروری کوتاه در مورد تاریخچه نوروپسیکولوژی آغاز می شود و روش های ارزیابی و کتاب های مرجع اصلی در امر ارزیابی را در نظر می گیرد. معتبر ترین مجلات در این زمینه نیز شده اند. این امر با بحث در مورد مهم ترین جنبه های در نظر گرفته شده در هر مرحله مورد ارزیابی یا پژوهش بالینی گرفته و با توجه به دستورالعمل های در نظر گرفته شده در انتشار ارزیابیهای فیزیولوژیکی اعصاب(neuropsychological assessments) و به طور عمده در ارتباط با روش – شرکت کنندگان، ارزیابی، تجزیه و تحلیل آماری – و نتایج تکمیل شده است. این اطلاعات در قالب جدولی ارائه شده است که در آن تمایز بین جنبه های ضروری هنگام نوشتن مقاله در مورد ارزیابی روان شناختی اعصاب و افرادی که آنها را توصیه نموده اند، گنجانده شده است.

واژ های کلیدی: ارزیابی روان شناختی اعصاب،آزمون های روان شناختی اعصاب، مدیریت، تفسیر، مطالعه نظری

————————

عنوان اصلی مقاله : Doing and reporting a neuropsychological assessment
ترجمه فارسی عنوان : گزارش و ارزیابی روان شناختی اعصاب

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۸صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده اختلال افسردگی- 2018


خلاصه

زمینه: اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) و اختلال افسردگی عمده (MDD) اغلب اوقات همزمان با هم و بعد از تجارب آسیب زا بروز می کند و در بهم ریختگی های عصبی نیز، در فاکتور حافظه کلامی و عملکرد اجرایی نقش مشترک دارند.  به هر صورت، تلاش مختصری در ارزیابی منظم نقش تشخیص MDD همراه، در مطالعات عصب شناختی در مورد افرادی با عارضه PTSD، صورت گرفته است.

هدف: هدف این تحقیق، بررسی کاستی های عصب شناختی در بیماران PTSD همراه با و یا بدون MDD می باشد. ما فرض را بر این گذاشتیم که بیماران PTSD با MDD همراه (PTSD+MDD) به طور مشخص، کارایی  پایین تری در حافظه کلامی و عملکردهای اجرایی نسبت به بیماران PTSD بدون MDD همراه (PTSD-MDD)  از خود نشان می دهند.

روش: بیماران شرکت کننده در این تحقیق شامل ۱۴۰ نفر بیمار سر پایی می باشد  که یک نشانه از اختلال PTSD را بعد از بروز یک سانحه ساده آسیب زا داشته اند  و در گروه کنترل، در انواع مختلف درمان شرکت کرده اند.

داده های پایه عصب روان  شناسی (اعصاب و روان )،  بیماران با PTSD+MDD (n=84) و بیمارانی با PTSD-MDD (n=56) را با هم مقایسه کرده است.

نتایج: بیماران PTSD+MDD دارای کاستی های حافظه کلامی شدیدتر، در یادگیری و بازیابی کلمات، نسبت به بیماران با عارضه  PTSD هستند. هیچ تفاوتی میان دو گروه در یادآوری یک پاراگراف منسجم، تشخیص و تغییر میزان توجه و تداخل های  شناختی وجود ندارد.

نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان میدهد که، بروز   MDDهمرا ه،  با مشخصه های  عصبی با آسیب دیدگی بیشتر، ارتباط دارد البته در این بین  تفاوت هایی در مورد فاکتور حافظه کلامی و نه  در مورد  فاکتور عملکردهای اجرایی وجود دارد. از نقطه نظر بالینی، آگاهی نسبت به عملکردهای مشخص حافظه کلامی در افرادی با PTSD و MDD همراه محدودتر می باشد و می تواند با نتایج درمانی ضایعه روحی، که عمدتا بردرمان  روانی متمرکز است، مرتبط باشد.

کلمات کلیدی: عصب شناختی، شناختی،PTSD- اختلال افسردگی عمده- همراهی

————————

عنوان اصلی مقاله : The role of major depression in neurocognitive functioning in patients with posttraumatic stress disorder
ترجمه فارسی عنوان : نقش افسردگی عمده، در عملکردهای عصبی بیماران با اختلال استرس پس از سانحه

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۲ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده اختلالات شخصیتی - 2018


چکیــده

پژوهش حاضر به بررسی شخصیت و شناختی ویژگی های مصرف کنندگان خود گزارش و غیر مصرف کنندگان پورنوگرافی کودکان اینترنت می باشد، پرداخته است. پاسخ دهندگان برای تکمیل ناشناس ماندند. نظر سنجی آنلاین از کشورهایی که در آن داشتن، توزیع و تولید کودک اینترنت پورنوگرافی غیرقانونی است انجام شد؛ ۲۵۷ پاسخ دهندگان (۹۴٪) به عنوان غیر مصرف کنندگان طبقه بندی می شدند، و ۱۶ پاسخ دهندگان (۶٪) به عنوان مصرف کنندگان پورنوگرافی کودکان به اینترنت دسته بندی شدند.

نمایش نتایج:

پیشنهاد پورنوگرافی کودکان در مصرف کنندگانی که احتمال دارد تصمیم گیری اخلاقی بر اساس ارزشهای اجتماعی داشته باشند ر مقایسه با دیگر مصرف کنندگان مطلوب تر است.  با بررسی صفت “سازگاری”، نویسنده معتقد است که افرادیکه گزارش استفاده از پورنوگرافی کودکان را داداه اند در مقایسه با افراددیگر، قابل اعتمادو سازگاربودند. نویسنده بعدها در مورد این یافته و چگونه پروتکل کمیته بازبینی رسمی  محدودیت ممکن است اعتبار استنباطی از یافته های نهفته بدست آورد.

کلمات کلیدی :  هرزه نگاری کودکان، تفاوت های فردی، شخصیتی، بررسی و سازمانی هیئت مدیره، پژوهش مبتنی بر اینترنت.

————————

عنوان اصلی مقاله : Individual Differences of Internet Child Pornography Users: Peculiar Findings in a Community-Based Study
ترجمه فارسی عنوان : تفاوت های فردی از اینترنت کودکان پورنوگرافی اعضا: یافته های عجیب و غریب در یک مطالعه جامعه محور

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۶صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده استراس شغلی - 2018

چکیــده

امروزه، وجود منابع انسانی کارآمد و خود انگیزشی، یکی از مسائل مهم اهمیت بالای محیط‌های حرفه‌ای است. با توجه به اینکه منابع انسانی در یک سازمان یکی از مهمترین منابعی است که مراحل سازمانی باید برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در بهبود عملکرد افزایش بهره وری در سازمان، انجام شود. هدف اصلی از این مقاله، شناسایی ارتباط استرس شغلی، رضایت شغلی، انگیزش شغلی و فرسودگی شغلی و احساس استرس کارکنان بیمارستان امام سجاد شهرستان رامسر در سال ۲۰۱۰ است. مورد مطالعه این مقاله، ۱۶۰ کارمند این بیمارستان است که نمونه برداری تصادفی بین ۲۶۹ نفر انجام شد. این مطالعه از نوع همبستگی است. به منظور ارزیابی فرضیه پژوهش، ضریب همبستگی پیرسون و تجزیه و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج ارزیابی توصیف می کند که فرسودگی شغلی، رابطه معنی دار و مثبتی با استرس شغلی دارد اما فرسودگی شغلی رابطه ی معنی داری با انگیزش شغلی ندارد.

کلمات کلیدی  :  استرس شغلی ، رضایت شغلی ، انگیزش شغلی ، فرسودگی ، احساس استرس

————————

عنوان اصلی مقاله : Correlation of Job Stress, Job Satisfaction, Job Motivation and Burnout and Feeling Stress
ترجمه فارسی عنوان : ارتباط استرس شغلی، رضایت شغلی، انگیزش شغلی و فرسودگی شغلی و احساس استرس

تعداد صفحات انگلیسی: ۴صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۷ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید