جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

مقاله ترجمه شده راهنمایی و مشاوره 2017


چکیده

“تئوری سرمایه ی انسانی” مبتنی بر آموزش در هر کشور است. سرمایه گذاری در آموزش سبب افزایش سطح بهره وری و شرایط بهتر زندگی می شود. رابطه ی شدیدی میان آموزش و فناوری وجود دارد. بیش از قبل در کلاس ها از فناوری استفاده می شود. فناوری اطلاعات به مربیان کمک می کند تا محیط یادگیری بهتری فراهم کنند. اما سوال این است:”چگونه می توان فناوری مورد استفاده در کلاس ها را گسترش داد؟” به ویژه در مدارس ابتدایی. در برخی کلاس های مداری ابتدایی، بیش از حد از فناوری استفاده می شود. این مساله می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. بسیاری از دانش آموزان لبا استفاده از تعاملات فکری و فیزیکی بهتر می توانند آموزش ببینند، به ویژه در مدارس ابتدایی. مساله ای که بسیاری از مربیان در کلاس ها با آن مواجه هستند این است که دانش آموزان اغلب از کامپیوترها برای بازی کردن استفاده می کنند. می توان از فناوری برای تکمیل فعالیت های کلاسی استفاده کرد، اما نباید از آن به عنوان ابزار اصلی تدریس در مدارس ابتدایی بهره گرفت. در صورتی که فناوری به صورت نامناسب و بیش از حد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت بالقوه می تواند به دانش آموزان صدمه بزند. مربیانی که از تکنولوژی در تدریس استفاده می کنند باید از مشکلات بالقوه یفناوری در فرآیند تدریس آگاه باشند. برخی تاثیرات منفی فناوری در کلاس های امروزی، تاثیراتی هستند که می توانند زمان یادگیری را کاهش دهند. این در صورتی است که بیش از حد از فناوری استفاده شود و همچنین به جای آموزش، دان آموزان به بازی روی می آورند. در صورتی که دانش آموزان در کلاس از فناوری استفاده نکنند، اغلب وقت کلاس به دلیل مشکلات فنی به هدر می رود. به علاوه مربیان با این مشکل مواجه هستند که یک کلاس حاوی تعداد زیادی دانش آموز با سطح مهارت مختلف دارند. در بسیاری از مدارس، اغلب دانش آموزان تجربه ی استفاده از کامپیوتر را ندارند. مربیان می توانند بخش زیادی از تدریس خود را به تدریس کامپیوتر اختصاص دهند. در حالی که این کار برای آموزش فناوری به دانش آموزان دارای اهمیت است و سبب می شود که نیازهای دانش آموزان برآورده شود، اما سبب می شود که زمان یادگیری به هدر رود.

——————————————

عنوان اصلی مقاله:   information technology and the learning environment in primary schools.

ترجمه فارسی عنوان: فناوری اطلاعات و محیط یادگیری در مدارس ابتدایی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۱صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۶۵۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین



برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده علوم تربیتی 2017

چکیده

شیوه های فرزند پروری ممکن است نقشی در توسعه رفتار غذایی کودکان خردسال داشته باشد، و درک بهتری از شیوه های فرزند پروری ممکن است برای مداخلات دوران کودکی پیشگیری از چاقی بهتر مورد هدف قرار می گیرد. این مطالعه هدف بررسی ارتباط اعتماد به نفس والدین ، شیوه های فرزند پروری و رفتار رژیم غذایی کودکان را دنبال می کند . یک مطالعه مقطعی با ۲۴۲ مادر و فرزندانشان را با استفاده از داده ها از آغاز آزمایشی سلامتی در یکی از مهمترین مناطق محروم اجتماعی و اقتصادی جنوب غربی سیدنی، در ۲۰۰۷-۲۰۱۰ انجام شد. اعتماد به نفس والدین ، شیوه های فرزند پروری (گرمی و دشمنی) و رفتارهای غذایی کودکان (مصرف سبزیجات، میوه، نوشابه و تنقلات) توسط مصاحبه چهره به چهره با شرکت مادران در گروه کنترل که کودکان ۲ساله خود بودند مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل رگرسیون لجستیک بمنظور بررسی ارتباط بین شیوه های فرزند پروری و رفتار رژیم غذایی کودک انجام شد. مادران با سطح بالاتر جهانی خود کارآمدی پدر و مادر و خود کارآمدی برای یک کودک بیشتر احتمال توصیه فرزندان خود به ۲ وعده سبزیجات در روز را داشتند ، با نسبت شانس (OR ) 2.40 ( 95٪ CI 1.35-4.27 ، P = 0.003 ) و OR 1.88 ( 95٪ CI 1.06-3.36 ، P = 0.03 ). سطح بالای جهانی خود کارآمدی پدر و مادر و خود کارآمدی برای یک کودک به طور قابل توجهی با داشتن ۲ وعده میوه در روز به ترتیب با نسبت شانس تطبیق شده (ناحیه تحت مسئولیت) ۲٫۴۶ (۹۵٪ CI 1.35-4.48، P = 0.003) و ناحیه تحت مسئولیت ۱٫۸۵ پس از تنظیم برای درآمد سالانه خانوار همراه بود (۹۵٪ CI 1.00-3.41، P = 0.048). مادران با سطح بالاتری از گرمی مادرانه بیشتر احتمال توصیه فرزندان خود به ۲ وعده سبزیجات در روز با   ۱٫۸۵ (۹۵%CI 1.06–۳٫۲۵, P = 0.03) داشتند. خودکارآمدی و پدر و مادر سبک والدین، به صورت مقطعی ، با رفتارهای مهم غذایی کودکان همراه بود. مداخلات که هدف خودکارآمدی و فرزند داری به سبک پدر و مادر ممکن است عادات غذایی کودکان را بهبود بخشد، و به پیشگیری از چاقی در دوران کودکی کمک کند.

 ———————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:   Parenting style and dietary behaviour of young children. Findings from the Healthy Beginnings Trial.

ترجمه فارسی عنوان: شیوه های پرورش فرزند و رفتار رژیم غذایی کودکان. یافته های آغاز آزمایش سلامتی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین


برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

موارد درمانی رنجبویه

 بادرنجبویه گیاهی معطر، از خانواده نعناعیان و جزو گیاهان پرطرفدار در شرق و غرب جهان است. از آمریکای شمالی تا اروپا، از آسیای صغیر تا هند و کشورهای جنوب شرق آسیا، همگی به طور طبیعی و یا فرآوری شده به صورت قرص، پماد و قطره از این گیاه معجزه آسا استفاده می‌کنند. تاریخ کشت این گیاه به 2 هزار سال پیش می‌رسد و به دلیل کثرت مصرف دمنوش آن در فرانسه به چای فرانسه نیز شهرت یافته است. اما این گیاه بیشتر در جهان به ملیسا (Melissa) معروف است یعنی برگ زنبور عسل، چرا که این گیاه، به شدت مورد علاقه زنبورهای عسل است.

کاربرد اصلی بادرنجبویه

بادرنجبویه در علاج همه بیماری‌های بلغمی و سوداوی مفید است.مقوی همه اعضای رئیسه: قلب، مغز و کبد است.

قلب و عروق، دستگاه تنفس

بادرنجبویه مفرح و تقویت کننده قلب، همچنین علاج خفقان (تپش قلب، اضطراب)است. بدل بادرنجبویه در تقویت قلب هم وزن آن ابریشم و یک سوم وزن آن پوست اترج سبز ذکر شده است. مفید در غش (سنکوپ)، تصفیه‌کننده خون و کم کننده بخارات سوداویست. بادرنجبویه در رفع آسم و تنگی نفس موثر است و لعوق (داروی لیسیدنی) برگ آن به همراه عسل و به صورت خوراکی در رفع تنگی نفس و سرفه مزمن مفید است .

مغز و اعصاب

بادرنجبویه انسداد و گرفتگی رگ‌های به وجود آمده در مغز را باز می‌کند. تقویت کننده مغز، حافظه، ذکاوت و حواس است و برای رفع کابوس (خواب‌های آشفته) مفید است. خوردن و بوییدن برگ بادرنجبویه باز کننده ذهن، دافع وسواس سوداوی، بازکننده سکته‌های مغزی و مقوی آن است. بوییدن آن خواب آور و خوردن آن هنگام ناشتا، بازکننده گرفتگی‌ها(مصفا) است و برای وهم، وحشت، غم و حتی درد عشق سودمند است. برای مرضِ مالیخولیا مفید است و حکمای هند، این گیاه ایرانی را تا به حال برای مالیخولیا و غیره استعمال می‌کنند .در کندی حواس ناشی از نقاهت امراض طولانی تجویز می‌شود. در صُداعِ (سردرد) اشخاص حساس و سرگیجه (دوار) افرادی که مشغله فکری زیاد دارند، در صورتی که سبب این بیماری‌ها زیادی خون نباشد، کارساز است . اسانس آن خاصیت ضدتشنج و آرام کننده، با اثر قاطع است. در سرگیجه، بی خوابی، احساس صدای مبهم در گوش، درد معده با منشأ عصبی و درمان ناراحتی‌های عصبی موثر است.

کبد، معده و دستگاه گوارش

بادرنجبویه کمک هضم است و تقویت کننده کبد و معده، ملطّف طعام غلیظ و‌هاضم است. مصرف آن در درمان زخم روده‌ها و بواسیر موثر است. بادرنجبویه رفع کننده سموم مطلقاً و برای مغص (دل پیچه) مفید است. از این گیاه برای تهیه شربتی به نام او دوملیس (eau de melisse) درفرانسه استفاده می‌شود که برای سنگینی معده و مبارزه با انواع سنکوپ (غش) می‌خورند . طبق نظر دانشمندان و نویسندگان به عنوان مقوی معده، بادشکن، تسهیل عمل هضم و معرق و در رفع دلپیچه ناشی از نفخ و اختلالات هضمی به کار می‌رود.

دهان و دندان

بادرنجبویه در خوش بو کردن دهان موثر است و بوی بد دهان را از بین می‌برد . مضمضه آب یا جوشانده آن از فساد دندان جلوگیری می‌کند و جویدن برگ آن برای از بین بردن بوی بدن دهان، از سُداب و ایرسا (نام دو گیاه) موثرتر است.

پوست، مو و زخم‌های گوناگون

طِلای (ضمادِ لطیف ترین بخش) آبِ بادرنجبویه برای نمله (نوعی بیماری پوستی) و نار فارسی (نوعی بیماری پوستی با دانه‌های قرمز روی بدن) سودمند است. همچنین جهت رفع جرب سوداوی، آکله (خوره) و با نمک جهت خنازیر (ورم غدد لنفاوی) و ضماد برگ تازه آن برای رفع ورم‌های چشم مفید است . بادرنجبویه دارویِ کچلی سودایی است . بادرنجبویه پاک کننده زخم‌هاست. خوردن و ضمادِ برگ آن برای رفع گزیدگی عقرب، رتیل و سگ‌هار مفید است.

عضلات، مفاصل و استخوان

جوشانده ریشه بادرنجبویه به همراه گلاب در برطرف کردن ضربه و کوفتگی اطراف عضلات مفید است و نیز برای از بین بردن ضعف عضلانی موثر است. بادرنجبویه برای تسکین دردهای مفاصل به کار می‌رود . مصرف بادرنجبویه در بیماری‌های استخوان‌های سُرین (انتهای ران) و گُرده (استخوان میان دو کتف) به همراه مصلحات مفید است.

تب، سرماخوردگی و سکسکه

مصرف بادرنجبویه جهت دفع تب و لرز و طِلای (ضمادِ لطیف ترین بخش) آب برگ یا جوشانده خشکِ آن در حمام برای سرماخوردگی، تب و لرز مفید است . بادرنجبویه داروی سکسکه است.

زنان و زایمان

نشستن در جوشانده بادرنجبویه باعث باز شدن حیض می‌شود و ریشه گیاه تازه آن باعث سقط جنین می‌شود. مصرف برگ آن در درمان اختناق رحم، طِلای (ضمادِ لطیف ترین بخش) آن ورم پستان ناشی از بسته شدن شیر را بر طرف می‌کند .

مصلحات

در صورت عدم مصرف مصلحات، مضر استخوان سُرین (انتهای ران) است و مصلح آن صمغ عربی و کندر است . گاهی استفاده مداوم از بادرنجبویه موجب سوزش ادرار می‌شود و مصلح آن گشنیز است. همچنین آورده‌اند که مضر کبد (شاید منظور کبد پر کاراست و در دیگر موارد مانند کبد چرب مفید است) و در این حالت مصلح آن ریباس است . از مواد موثره بادرنجبویه به همراه سنبل‌الطیب اثر درمانی یکدیگر را تشدید می‌کنند .

شخصیت سر سخت

اصطلاحی در روانشناسی هست به نام سر سختی روانشناختی و در مورد افرادی به کار برده می شود که در برابر فشار روانی مقاومند.برخی از خصوصیات این افراد به شرح زیر است

 

یک روانشناس با تشریح عوامل استرس‌زا در محیط شغلی، گفت: «چالش‌خواهی و اقدام به حل کارهای فراوان»، «حفظ کنترل» و «تعهد نسبت به کار» جزو ویژگی‌های یک انسان سرسخت است و افراد بی‌علاقه نسبت به شغل دچار دلزدگی می‌شوند.

حجت‌اله فراهانی به تشریح عوامل استرس‌زا در محیط شغلی پرداخت و اظهار داشت: جوّ و فرهنگ سازمانی یکی از عواملی است که در فرد تولید تنش روانی می‌کند. جوّ مجموعه قواعد، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های یک سازمان و فرهنگ نیز ارتباطات بین فردی و محیط فیزیکی است.

وی افزود: نیاوردن به موقع چای، شلوغی طبقه، عدم تهویه هوا، نداشتن فرصت کافی برای صرف صبحانه، میان‌وعده و ناهار می‌تواند در فرد تولید استرس کند.

وی ادامه داد: البته انسان‌ها ته مانده‌های استرس خود را به محیط کاری می‌آورند و این موضوع می‌تواند موجب تشدید استرس های شغلی شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد: فشار کاری و انجام کارهای همزمان، استرس را چندین برابر می‌‌کند. هر چند میزان مشخصی از استرس برای برانگیختگی لازم است اما چنانچه استرس از حد مجاز بگذرد، فرد دچار اختلال روانی می‌شود.

وی با توصیه به دارندگان مشاغل پر استرس مانند خبرنگاری گفت: بهتر است ساعات کار خود را تنظیم کنید زیرا اضافه‌کاری تولید استرس بیشتری می‌کند.

وی با اشاره به استرس‌پذیری به عنوان ویژگی شخصیتی افراد، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم استرس‌پذیری، سرسختی روانشناختی است. بخشی از این سرسختی نیز سرشتی است، اگر فردی ویژگی سرسختی را در خود افزایش دهد، استرس‌پذیری او کمتر می‌شود.

این روانشناس با بیان 3 ویژگی انسان سرسخت، گفت: «چالش‌خواهی و اقدام به حل کارهای فراوان»، «حفظ کنترل» و «تعهد نسبت به کار» جزو ویژگی‌های یک انسان سرسخت است. هر فردی این 3 ویژگی را داشته باشد، استرس‌پذیری کمتری دارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های افراد در تغییر سازمان‌ها اظهار داشت: برخی محدودیت‌ها موجب می شود تا افراد نتوانند شغل خود و سازمان خود را تغییر دهند زیرا برخی مشاغل به گونه‌ای هستند که در هر سازمانی وجود داشته باشند تولید استرس می‌کنند.

این متخصص حوزه بهداشت روان، علاقه‌مندی را در مؤلفه تعهد مهم دانست و اظهار داشت: وقتی به کار خود علاقه‌مند باشیم، تعهد نیز به دنبال آن ایجاد می‌شود بنابراین سازمان‌ها باید افراد علاقه‌مند و هماهنگ به لحاظ شخصیتی نسبت به شغلی مشخص را انتخاب کنند، تصور کنید فردی برون‌گرا است و او را در جایی که ارتباط با افراد دیگر به حداقل می‌رسد، قرار دهیم،‌ قطعاً او دچار استرس و افسردگی می‌شود. یا مثلاً فردی درونگرا را نمی‌توان برای روابط عمومی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: علاقه، موجب تعهد و تعهد موجب سرسختی و سرسختی موجب کاهش استرس‌پذیری می‌شود. در نتیجه فرد با استرس کمتری مواجه خواهد شد.

فراهانی گفت:‌ اصطلاحی به نام «دلزدگی شغلی» وجود دارد که استرس و فرسودگی محسوب نمی‌شود اما به شدت در افراد ایجاد تنش روانی می‌کند. «دلزدگی شغلی» ناشی از بی‌علاقگی نسبت به شغل است و ارتباطی با سختی کار نیز ندارد، افراد به دلیل عدم علاقه، تعهدی در قبال کار خود احساس نمی‌کند.

وی افزود: انتخاب شغل به هر قیمتی و بدون توجه به میزان علاقه‌مندی، عدم تعهد محسوب می‌شود برای همین است که تعهد شغل خبرنگاری بالاست زیرا این قشر از جامعه علاقه‌مندی بالایی نسبت به شغل خود دارند.

وی ادامه داد:‌ سازمان‌ها باید مصاحبه‌های شغلی ترتیب داده تا میزان علاقه و تعهد کارکنان خود را مشخص کنند، همچنین باید سختی کار به کارمندان گوشزد شود. سلامت روان امر مهمی در شغل است، متأسفانه برخی با وجود اختلالات روانی شغلی را انتخاب می‌کنند که موجب استرس بیشتری در آنها می‌شود، همچنین باید به سلامت جسمی نیز در استخدام‌ها توجه کرد.

این متخصص حوزه بهداشت روان خاطر نشان کرد: فردی که استرس شغلی دارد و از طرفی حرفه خود را دوست دارد، باید «مهارت‌های ارتباطی»، «حل مسئله» و «برنامه‌ریزی» را یاد بگیرد، چنانچه استرس مربوط به محیط شغلی باشد با یادگیری موارد فوق می‌توان آن را کنترل کرد، اما چنانچه استرس از نوع منتشر باشد و در سایر محیط‌های زندگی فرد نیز وجود داشته باشد، باید تحت درمان دارویی قرار گیرد.