چکیده
اگر چه شواهدی وجود دارد که مشکلات قابل توجه خواب در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) شایع است و خواب بد رفتار مشکل وار در طول روز را تشدید می کند، ولی این روابط توجه بسیار کمی هم دو تحقیقات و هم عمل بالینی را دریافت کرده است. دستورالعمل های درمان برای کمک به مدیریت رفتارهای چالش برانگیز در ASD برای ذکر خواب در همه شکست خورده است ، و یا آنها یک توجه بسیار محدود را بیان کرده اند.
علاوه بر این، توجه محدود به کودکان مبتلا به اوتیسم کم کارکرد معطوف می شود، یعنی آن دسته از افرادی که اغلب شدید ترین اختلال خواب و مشکلات رفتاری را تجربه می کنند. این مقاله ماهیت مشکلات خواب را در ASD توصیف و پیچیدگی های اختلال خواب در افراد مبتلا به اوتیسم کم کارکرد را برجسته می سازد. پیشنهاد می شود که پروفایل کودکان ASD بر اساس ماهیت اختلال خواب آنها ممکن است به درک علائم و پروفایل های رفتاری (یا بالعکس) کمک کند و به همین دلیل منجر به مداخلات بهتر مورد هدف می شود. این مقاله با یک بحث در مورد محدودیت های دانش کنونی و حوزه های پیشنهادی که برای تحقیقات آینده مهم هستند به پایان می رسد. درمان اختلال خواب در ASD دارای پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود رفتار در طول روز و کارکرد خانواده در این جمعیت آسیب پذیر است.
کلمات کلیدی: اختلال طیف اوتیسم، اوتیسم کم کارکرد ، مشکلات خواب در ASD، درمان خواب در ASD مرور و بررسی
—————————————-
عنوان اصلی مقاله: The relationship between sleep and behavior in autism spectrum disorder (ASD): a review
ترجمه فارسی عنوان: رابطه بین خواب و رفتار در اختلال طیف اوتیسم (ASD): یک مرور و بررسی
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۲ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۵۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
اخیراً مداخلات مبتنی بر مدرسه (SB) بطور برجسته برای روشهای رفتار درمانی شناختی (CBT) بکار برده میشوند. علاوه بر تأثیر این مداخلات، SB بیانگر این استدلال است که کاربرد روانشناسی مثبت (PP)، اشکالات آنها را مطرح میکند. این مقاله به بیان تأثیر مداخلات SBPP از طریق ارزیابی مقالاتی میپردازد که پیامدهای آن برای رفاه افراد را آشکار مینماید. این موضوعات با توجه به هدف مداخلهای ترکیب شدند. نتایج متنوع هستند و آشکار میسازند که PP در بهبود ویژگیهای مثبت و رفاه، مؤثر است اما کمبود دادهها از پایایی این یافتهها با هدف مطرح نمودن برنامههای مداخلهای PPSB مقیاس بزرگ پشتیبانی نمیکند. نتایج با توجه به توصیههایی برای انجام تحقیقات در آینده، بدست آمده است.
کلمات کلیدی: روانشناسی مثبت- مداخله مبتنی بر مدرسه-سلامت روانی کودک –توانایی ها-رفاه
———————————–
عنوان اصلی مقاله: Positive Psychology and Child Mental Health; a Premature Application in School-Based Psychological Intervention?
ترجمه فارسی عنوان: روانشناسی مثبت و سلامت روانی کودک آیا کاربردی زودرس در مداخله روانشناخی مبتنی بر مدرسه است؟
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۹ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۸۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
آیا شما در دروان بارداری به اندازه کافی کلسیم مصرف می کنید؟
شما احتمالا در دوران کودکی بارها از طرف پدر و مادر شنیده اید که برای داشتن استخوان های قوی و دندان هایی مشتحک باید شیر بخورید. الآن شما خودتان باردار هستید، در مورد اهمیت و مصرف کلیسم در دروان بارداری چه می دانید؟
راه های زیر برای دریافت میزان کافی کلیسم در دوران بارداری سودمند هستند:
روانشناسی کودک عبارت است از مطالعه ی علمی دوران پرورش کودک و مشتمل بر مبحث زیر است:
1) مراحل رشد وبلوغ
2) تاثیر شرایط محیط در پرورش کودک
3) ارتباط متقابل کودک با سایر اعضای جامعه ای که در آن به وجود آمده و در آن پرورش می یابداز لحاظ روانی و اجتماعی.
روانشناسان، پدران و مادران، آموزگاران و کلیه ی کسانی که علاقه به سعادت خود و جامعه دارند، بیش از بیش به اهمیت سال های کودکی در تشکیل شخصیت هر فرد کاملا پی برده اند. کودک در کلیه ی مراحل پرورش وبلوغ نه تنها نیازمند به توجه و مراقبت کامل جسمانی است بلکه قوای ذهنی و عاطفی و اجتماعی وی نیز احتیاج مبرم به راهنمایی عاقلانه و علمی دارد.
غالبا اختلالات و نواقص بیشماری که در کردار و رفتار جوانان در دوران بلوغ عارض می گردد، ناشی از نقصان توجه به دوران طفولیت او و پرورش آداب و اخلاق نامطلوب در سال های کودکی است. موارد بیشمار بیماری های روحی و یا فعالیت های جنایی که مورد تجزیه و تحلیل دقیق علمی قرار گرفته است، نشان می دهد که نقصان مراقبت والدین از فرزندان خود در نخستین سال های زندگی آنان و آزردگی ها و محرومیت های دوران طفولیت و یا شکست در آموزشگاه و نقصان روابط اجتماعی با بالغان بعدا منجر به عدم سازش وتطبیق جوانان با محیط خود و در نتیجه بروز حس عصیانی در دل آنان نسبت به جامعه گردیده است.
منبع: کتاب روانشناسی کودک