چکیده
این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی درمان شخص محور روانشناسی و شناختی مشاوره گروهی الدین روی خودانگاره، افسردگی و انعطافپذیری بارداری خارج از ازدواج در نوجوانان انجام شد. این مطالعه دربرگیرنده ۵۵ نوجوان باردار خارج از ازدواج در سه مرکز زنان بیسرپرست KEWAJA، Rhaidatus Sakinah و Taman Seri Puteri Cheras (JKM) بود. افراد به دو گروه درمانی و یک گروه کنترل طبقه بندی شدند. مقیاس خودانگاره چند بعدی (MSCS)، پرسشنامه افسردگی بک (BDI) و مقیاس نگرش انعطافپذیری نوجوانان (ARAS) برای ارزیابی خودانگاره، افسردگی و انعطافپذیری بارداری خارج از ازدواج نوجوانان اجرا شد. طرح کنترل پیش آزمون و پس آزمون برای این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت. دادههای پژوهش با استفاده از تجزیه و تحلیل توصیفی توسط ANOVA، MANCOVA و Tuckey Post Hoc با سطح معنی داری ۰٫۰۱ و ۰٫۰۵ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. همه افراد گروه درمان جلسات مشاوره گروهی را برای ۷ هفته متوالی یک بار در هر هفته دریافت نمودند. گروه فرد محور و روانشناسی شناختی مشاوره گروهی الدین کاهش معنی داری (قبل از آزمون نسبت به پس آزمون) در افسردگی و افزایش در خودانگاره و انعطافپذیری بارداری خارج از ازدواج نوجوان را نشان دادند.
کلمات کلیدی: فرد محور، خودانگاره، افسردگی، انعطافپذیری.
———————————————
عنوان اصلی مقاله: The effectiveness of person-centered therapy and cognitive psychology ad-din group counseling on self-concept, depression and resilience of pregnant out-of-wedlock teenagers
ترجمه فارسی عنوان: اثربخشی درمان فرد محور و روانشناسی شناختی مشاوره گروهی والدین روی خودانگاره، افسردگی و انعطافپذیری در نوجوانان باردار شده خارج از ازدواج
تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۰ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۸۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده:
کنوانسیون حقوق کودکان جزئیات ضروری رابه صورت بین المللی انجام داده و احترام به حقوق کودکان خواسته است. به طور خاص این مجموعه ای روشن از دستورات را برای تضمین مراقبت هایی برای کودکان در رابطه با تمام مسائل را برای آنها ارائه نموده است. دستیابی به این اهداف شامل احترام وارزش نهادن به کودکان به عنوان شرکت کنندگان در اموزش است. اگر این به طور کامل اجرا شود. حق کودکان برای بیان نظرات، جدی گرفته شده که در سراسر محیط مدرسه بوده و میتوان بیان کرد که یکی از اصلی ترین دگرگونی ها در حرکت به کار فرهنگ احترام به حقوق کودکان و کرامت و حقوق شهروندی آنها بوده وکمک قابل توجهی می کند. این ارزش ها واصول ساز گار با حرفه ی روانشناسی مدرسه است. در نتیجه روانشناسان مدرسه تشویق میشوند تا درروند حمایت و تحقق کنواسیون در مدارس جهان اقدام کنند.
کلمات کلیدی : حقوق کودکان-بین الملل- روانشناسی مدرسه – مشارکت- آموزش وپرورش
—————————————–
عنوان اصلی مقاله: Children’s rights and school psychology: Children’s right to participation
ترجمه فارسی عنوان: حقوق کودکان و روانشناسی مدرسه : حقوق کودکان در مشارکت
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۵۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
هدف: پژوهش حاضر به بررسی همبستگی تحریک شنوایی کاشت حلزون گوش (CI) با توسعه ToM در کودکان کم شنوا شدید و عمیق و دارای پدر و مادر شنوا میپردازد. تحقیقات قبلی نشان داده است که کودکان ناشنوا با پدر و مادر شنوا، توسعه تئوری ذهن به تعویق افتاده دارند. با این حال این امر همیشه در مورد کودکان ناشنوا از پدر و مادر ناشنوا که احتمالاً در یک محیط اشاره ای زنده تر قرار دارند، صادق نیست.
مواد و روشها: شانزده کودک مبتلا به CI (4.25 الی ۹٫۵ سال) تحت سنجش معیارهای شناختی و عاطفی ToM، زبان و شناخت قرار گرفتند. هشت نفر از کودکان اولین ایمپلنت را نسبتاً زود (قبل از ۲۷ ماه) و نیمی از آنها اواخر (بعد از ۲۷ ماه) دریافت کردند. دو گروه از نظر سن، جنس، زبان یا شناخت در ورود به مطالعه تفاوتی نداشتند. آزمون ToM شامل وظیفه مکان غیر منتظره و یک تست به تازگی توسعه یافته ToM اجتماعی-عاطفی سوئدی بود. هدف آزمون برای سنجش ToM شناختی و عاطفی بود. مقایسه ای شامل کودکان در حال توسعه معمول هم سن شنوایی نیز اضافه شد (تعداد ۱۸ نفر).
یافتهها: در مقایسه با گروه مقایسه، اوایل CI گروه زودهنگام بود در ToM عاطفی تفاوتی نشان نداد. CI گروه دیر هنگام بطور معنی داری از گروه مقایسه در هر دو آزمون ToM شناختی و عاطفی متفاوت بود.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کودکان با کاشت حلزون گوش زودهنگام مشکلات را بطور معنی داری بهتر از کودکان با کاشت دیرهنگام حل نمودند، هر چند گروهها در معیارهای پایه ای زبان و یا شناخت متفاوت نبودند. نتیجه نشان میدهد که کاشت حلزون زودهنگام برای کودکان ناشنوا در خانواده سالم همراه با تحریک اجتماعی و ارتباطی با زبان بومی به پدر و مادر، میتواند پایه و اساس ToM توسعه ToM نرمال را فراهم نماید.
کلمات کلیدی: تئوری ذهن؛کاشت حلزون گوش
———————————————————–
عنوان اصلی مقاله: Understanding minds: Early cochlear implantation and the development of theory of mind in children with profound hearing impairment
ترجمه فارسی عنوان: درک ذهن: کاشت زودهنگام حلزون و توسعه تئوری ذهن در کودکان مبتلا به اختلال شنوایی عمیق
تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۸۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
مطالعه بازخورد معلم بهعنوان ابزار راهنمای آموزشی از نگرانیهای بینالمللی در مورد سیستمهای آموزشی و زمینههای مدرسه است. این مطالعه به بررسی درک دانشآموزان در مورد بازخورد معلمان بهعنوان شیوه هدایت آموزشی بهمنظور توسعه مهارتهای علمی و تواناییها و ظرفیتهای زندگی است. روش مورداستفاده شامل جمعآوری دادههای جمعیت شناختی و پاسخ به دو سؤال باز در مورد درک دانشآموزان از بازخورد معلمان در مورد کار دانشآموزان است. یک صد و هجده دانشآموز معمولی و حرفهای بین ۱۴ و ۱۹ ساله در این مطالعه شرکت کردند. با توجه به نتایج این مطالعه، دانشآموزان بازخورد معلمان را بهعنوان شیوه راهنمای آموزشی در نظر میگیرند. بازخورد معلمان میتواند در طراحی پروژه زندگی دانشآموزان در قرن ۲۱ کمککننده باشد.
کلمات کلیدی: بازخورد معلم؛ راهنمای آموزشی. زمینه مدرسه. آموزش معمولی و حرفهای
———————————————
عنوان اصلی مقاله: Teacher Feedback: Educational Guidance in Different School Contexts
ترجمه فارسی عنوان: بازخورد معلم: راهنمای آموزشی در مدارس با زمینههای متفاوت
تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۷ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۷۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید