چکیده
یکی از مسائل مهم در روانشناسی، روانپزشکی و جامعه شناسی سلامت روان دانش آموزان میباشد و به آن به عنوان یکی از مسئولیتهای اصلی معلمان و مربیان نگاه میشود. اخیراً هوش معنوی به عنوان جزئی از سلامت روان، مفهومی است که مورد علاقه در زمینه روانشناسی دین و معنویت است. این مطالعه تجربی با هدف تعیین تأثیر آموزش هوش معنوی در شاخصهای سلامت روانی دانش آموزان ایرانی انجام شد. برای نمونه گیری ما از روش خوشه ای چند مرحله ای استفاده کردیم و دانش آموزان دبیرستانی به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند؛ کنترل (۳۰ نفر) و آزمایش (۲۸ نفر). در گروه تجربی هفت جلسه مداخله با آموزش هوش معنوی در هفته انجام شد و در گروه شاهد هیچ مداخله ای صورت نگرفت. دادههای پیش آزمون و پس آزمون توسط مقیاس SCL-90R جمع آوری شد. نتایج پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که هوش معنوی مداخله ای کلیدی در کاهش حساسیت بین فردی، جسمانی، وسواس، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، ترس مرضی، افکار پارانوئید و روان پریشی گرایی در گروه تجربی در مقایسه با گروه شاهد دارد. این یافتههای تجربی از این تصور که آموزش هوش معنوی به عنوان ساخت و ساز روانی و مذهبی جدید قادر به کاهش مشکلات روانی و بهبود سطح سلامت روان در دانش آموزان دبیرستان است، حمایت میکند.
کلمات کلیدی: سلامت روانی، هوش معنوی، دانش آموزان؛
—————————————
عنوان اصلی مقاله: The Effect of Spiritual Intelligence Training on the Indicators of Mental Health in Iranian Students: An Experimental Study
ترجمه فارسی عنوان: اثر آموزش هوش معنوی در شاخص بهداشت روانی در دانش آموزان ایرانی: مطالعه تجربی
تعداد صفحات انگلیسی: ۴ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۶ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۰۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
این مطالعه بر روی تجزیه و تحلیل آثار سطوح بلوغ حرفهای دانشآموزان دبیرستانی در انگیزش تحصیلی آنها متمرکز شده است. نمونهگیری شامل ۶۰۷ دانشآموز دبیرستانی بود که در حال تدریس در دبیرستانهای آنکارا[۱] بودند. این اطلاعات بواسطه “مقیاس انگیزش تحصیلی” که توسط بوزاناوغلو[۲] (۲۰۰۴) ایجاد شده بود به همراه “مقیاس بلوغ حرفهای” که توسط کوزگان[۳] و باکانلی[۴] (۱۹۹۱) ایجاد شده بود، جمعآوری شدند. از یافتههای بدست آمده برای ارزیابی تغییرات در سطوح انگیزش دانشآموزان دبیرستانی بر حسب سطوح نمرات آنها و نیز آثار سطوح بلوغ حرفهای در انگیزش تحصیلی آنها استفاده شده است. ضریب آلفای پایایی کرونباخ[۵] برای مقیاس انگیزش تحصیلی برابر با ۰٫۸۶ و مقدار ضریب پایایی برای مقیاس بلوغ حرفهای برابر با ۰٫۸۹ بود.
کلمات کلیدی: سطح بلوغ حرفه ای، انگیزش تحصیلی، دانش آموزان دبیرستانی
—————————————————————-
عنوان اصلی مقاله: The Effects Of The Professional Maturity Levels Of Secondary School Students On Their Academic Motivations
ترجمه فارسی عنوان: آثار سطوح بلوغ حرفه ای دانش آموزان دبیرستانی بر روی انگیزش تحصیلی آنها
تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۹ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۷۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
این مقاله در راستای تحقیق اثر تولیدات رسانهای بر روی دانشآموزان با سنین مختلف گام برمیدارد. هر دو علل عینی و غیر عینی برای ظهور محتوای بالقوه مضر در جریان رسانهها در نظر گرفته شدهاند. ما پیشنیازهای مسلمی را در نظر میگیریم که موجب میشوند یک کودک تصویر دنیا را به شکل یک بوم خطرناک قالب بندی کند. خطرات بالقوهای را که ممکن است سلامت جسمی، روانی، اخلاقی و روحی کودک را به مخاطره اندازند، تحلیل میکنیم. ما مکانیزمهای فشاری که فیلمهای کارتونی انیمیشنی به کودک وارد میکنند را بررسی میکنیم.
کلمات کلیدی: محتوای MSM؛ ماموریت روزنامه نگار؛ امنیت روانی اطلاعاتی کودک؛ سطوح تهدید؛ سطوح رشد روانی کودک؛ اثر فیلمهای کارتونی انیمیشنی بر روی کودکان با سنین پیش دبستانی.
———————————————————————————
عنوان اصلی مقاله: Psychology of Child Safety within Modern Media Stream
ترجمه فارسی عنوان: روانشناسی ایمنی کودک در جریان رسانه های مدرن
تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۱ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۰۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده این پژوهش
سطوح، انواع، و دلایل اضطراب نگارش را در میان دانش EFL ایرانی بررسی می
کند. شرکت کنندگان ۱۲۰ دانش آموز EFL در دو نهاد آموزش عالی در شیراز،
ایران بودند. با استفاده از پرسشنامه ی اضطراب نگارش زبان دوم (SLWAI) و
پرسشنامه دلایل اضطراب نگارش (CWAI)، که توسط مؤلفان بر اساس مشاهدات کلاسی
و تحقیقات قبلی موجود در این مسئله ایجاد شده بود، سطح، انواع و دلایل
ایجاد ضطراب با یک مصاحبه نیمه ساختاری بدست آمده و مثلثی شده بود. یافته
های این مطالعه طراحی روش ترکیبی سطح بالایی از ایجاد اصطراب را با اضطراب
شناختی به عنوان نوع اصلی نشان داد که در دغدغه ای با عملکرد و انتظارات
بالا و ترس از بازخورد منفی معلم، اعتماد به نفس پائین و دانش زبانی ضعیف
به عنوان منابع اصلی آن منعکس شده است. نتیجه گیری شده بود که سیستم آموزشی
در ایران و به ویژه شیوه های کلاس درس عمدتاً مسئول این کمبود می باشند و
بررسی ها نشان می دهد که آنها باید به سمت یک رویکرد غیر قضاوتی و کم خطر
حرکت که بر نیازها و انتظارات نگارشی کودکان بجای تعیین اهداف دور دست و
آوردن فشار برای کار بی نقص متمرکز می شود. این پژوهش برخی از مفاهیم را
برای فعالان در این زمینه ارائه می کند که به بهبود مهارت های نگارشی در
میان دانش آموزان EFL ایرانی کمک می کند. ————————————————————————- عنوان
اصلی مقاله: Investigating the Levels, Types, and Causes of Writing
Anxiety among Iranian EFL Students: A Mixed Method Design ترجمه فارسی عنوان: بررسی سطوح، انواع و دلایل اضطراب نوشتن در میان دانش آموزان EFL ایران: طراحی یک روش ترکیبی تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰ صفحه تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷ صفحه قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۵۰۰تومان دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید