خلاصه
برای مدارس به منظور بهبود سواد آموزی هم دانش آموزان نیاز است که استراتژی های تعلیم و تربیتی مختلف به کار گرفته شود. استفاده از داستان سرایی در کلاس درس یک راه برای مقابله با توسعه سوادآموزی از راه های شفاهی، خواندن و درک مطلب و نوشتنی است به دلیل ماهیت مرتبط فرایند هایی که در خواندن و نوشتن درگیر هستند، داستان سرایی استراتژی آموزش موثری است که به وسیله آن میتوان به افزایش شایستگی دانش آموزان در همه مناطق دست یافت در این مقاله به اینکه چگونه داستان سرایی می تواند به عنوان یک استراتژی آموزش مناسب برای افزایش سوادآموزی در زمینه های خواندن و نوشتن مورد استفاده قرار گیرد خواهیم پرداخت. کودکان از لحظه ورود به مهد کودک تا زمانی که آخرین امتحان خود را در دبیرستان بدهند، در حال آموزش و ارزیابی توانایی های خود و خواندن و نوشتن هستند. اکثر ایالات به اهمیت سوار در کسب مهارت در هر سطح از زبان شفاهی، خواندن و نوشتن رسیدگی میکنند. حتی با هدف بهبود دستاورد های سواد آموزی هیچ کودکی نیاید از قانون عقب بماند (NCLB)، بسیار از کودکان آنها هند در تلاش برای خواندن در سطح عمومی هستند. هایکوک و هوآنگ ۲۰۰۱ ) هایکوک و هوانگ نشان داد که تنها نیمی از سفید پوستان ۱۷ ساله، کمتر از یک چهارم از آمریکایی های لاتین ۱۷ ساله و کمتر از یک پنجم از آفریقایی – آمریکایی در سطح ارزیابی شده توسط ارزیابی پیشرفت آموزشی ملی (NAEP) قادر به خواندن هستند. انجمن گفتار – زبان – شنوایی آمریکایی (ASHA) گزارش داد که« یک نفر از هر نفر از کودکان در سن مدرسه از ناتوانی در خواندن رنج می برند» ( ASH.n.d) و امار در بخش سواد اموزی در کنار تلاشهای بسیاری که دانش آموزان تلاش برای سواد آموزی می کنند مراحل باید به منظور بهبود توانایی خواندن تمام دانش آموزان باید آنجام شود. اگر کار صورت نگیرد فاصله بین دستاوردهای مهارت و خواندن به امتحان زیاد همچنان رو به رشد خواهد بود. بسیاری از محققان دانش آموزان را مورد بررسی قرار دارند و یک همبستگی بالا بین خوانندگان خوب و نویسند گان خوب و همچنین خوانندگان ضعیف و نویسندگان ضعیف بدست آوردند(مور۱۹۹۵). افراد دیگری نیز این ارتباط را بررسی کرده اند. آنها بر این باورند که خواندن نیز شبیه به نویسندگی اجازه می دهد. یا یک فرد واقعاً نویسنده شود ( لانگر ولیهان ۲۰۰۰٫ ص ۱۲۶) . این تغییر تفکر فعلی را فراتر از رابطه یا ارتباط بین خواندن و نوشتن به سمت سوادآموزی انتقال می دهد. کیرنی سواد را به عنوان یک عمل اجتماعی که انواع گوناگون دارد و هر کدام با اهداف و زمینه های خاص هستند تعریف می کند
———————————————————————-
عنوان اصلی مقاله: The Power of Story: Using Storytelling to Improve Literacy Learning
ترجمه فارسی عنوان: قدرت داستان : استفاده از داستان گویی برای بهبود سواد آموزی
تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۴ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۵۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده: این
مطالعه با هدف مقایسه اثر دو روش داستان سرایی و بازی درآموزش زبان کودکان
ایرانی بوده و همچنین بررسی برتری این روش مد نظر است. ۴ مهد کودک بین سنین
۵ تا ۶ سال که در کلاسهای پیش دبستانی مهد کودک وجود داشته انتخاب شوند.
آنها به طور تصادفی به دو گروه تجربی تقسیم شوند. گروه اول برای داستان
سرایی و گروه دوم بازی و هر گرو ۸ جلسه آموزش را دریافت نمودند و آزمون بر
اساس آزمون عکس یونگ مورد استفاده قرار گرفته بر اساس یافته های این آزمون
در افراد و آزمون مستقل نتیجه گرفته شد. کروهی دو روش موثر بوده و گروه
مبتنی بر داستان سرایی کمی بهتر به نظر رسید در اساره به معلمان پیش
دبستانی و معلمان در سطح ابتدایی توسعه دهندگان این روش بوده و پدر و
مادرها برای آموزش دو زبانه بودن کودکان خود تایید دارد. واژگان کلیدی : کودکان پیش دبستانی به رسمیت شناختن واژگان – داستان سرایی بازی ———————————————————————- عنوان
اصلی مقاله: A COMPARISON OF EFFECT OF PICTORIAL STORYTELLING AND
PLAYING GAMES ON IRANIAN KINDERGARTNERS’ VOCABULARY RECOGNITION ترجمه فارسی عنوان: مقایسه تاثیر داستان سرایی تصویری و بازی در کودکان جهت شناخت واژگان تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۹ صفحه قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۵۰۰تومان دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
در این مطالعه قدرت موسیقی در کمک به باورهای جوانان برای داشتن احساس بهتردرمواقع چالش برانگیز بررسی میشود. جامعه آماری تحقیق شامل ۴۰ نفر جوان استرالیایی بین ۱۳ تا ۲۰ سال میشود که رابطه خود با موسیقی را تشریح کردهاند و دقیقاً از ایشان درباره مواقعی که در آن موسیقی کمکی به آنها نکرده و نیز مواقعی که پرداختن به موسیقی برای آنها مفید بوده است، سؤال شده است. تحلیل به روش”تئوری بنیادی[۱]” نتایج نظری جالبی در این خصوص که چرا جوانان تا حد زیادی به نتایج مثبت موسیقی اعتقاد دارند، به دست میدهد؛ ولو اینکه بعضی اوقات تجربه جوانان دارای مشکلات روانی با این نظرات متفاوت است. استنباطهای تخصصی تاکید میکند که اهمیت پذیرش مسئولیت از سوی جوانان در شیوه برخورد آنها با موسیقی تعیین کننده تر است، تا اینکه آن را صرفاً یک منبع قدرت بدانند.
کلیدواژهها: موسیقی، نوجوانان، سلامت روانی، نظریه بنیادی و جوان درمعرض خطر
——————————————————————————-
عنوان اصلی مقاله: Depending on music to feel better: Being conscious of responsibilitywhen appropriating the power of music
ترجمه فارسی عنوان: احساس بهتر با وابستگی به موسیقی، مسئولیت پذیری در قبال قدرت موسیقی
تعداد صفحات انگلیسی: ۹ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۰صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۵۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
مطالعه حاضر بر اهمیت وافر سطح انگیزه معلمان و دانش آموزان در دوره متوسطه تمرکز میکند. این مطالعه توصیفی تحلیلی، درباره مشکلات انگیزه از دید معلمان بر اساس مطالعه کیفی است. این مطالعه ارتباط میان معلمان بدون استرس و با عزت نفس بالا را به عنوان دیدگاه انگیزش مشارکت دانش آموزان بررسی میکند. استرس و اعتماد بنفس پائین عامل مهمی در افزایش مشکلات معلمان در رفتار با دانش آموزان مدرسه است. از همین رو، نداشتن استرس و بالا بودن عزت به نفس برای افزایش انگیزه معلمان در جهت بهینه سازی عملکرد آموزش آنها مهم است. همچنین این مطالعه اثرات این روشها را در افزایش انگیزه دانش آموزان برای کسب دستاوردهای بیشتر، بررسی میکند. روش مصاحبه شناور[۱] در یک مدرسه بین المللی در مالزی روی دو معلم اجرا شد. این مطالعه دریافت که معلمان بدون استرس میتوانند (۱) مشکلات خاص خود را درک کنند، (۲) در فعالیتهای مدرسه با دانش آموزان همراه شوند، (۳) وظایف خود را مهم دانسته و به آسانی از عهده انجام وظایف برآیند، (۴) شغل خود را در نظر خود و دیگران مهم بدانند، (۵) مشکلات دانش آموزان را درک و با آنها مقابله کنند، (۶) توانایی دانش آموزان را در حل مشکلات خود درک کنند، (۷) احساسات خود را کنترل کنند. این مطالعه همچنین متوجه شد که معلمان دارای عزت نفس بالا میتوانند (۱) کلاس درس خود را مدیریت کنند، (۲) تدریس خوب داشته باشند، (۳) کار خود را سازماندهی کنند، (۴) عملکرد دانش آموزان را ارزیابی نمایند، (۵) تفاوتهای دانش آموزان را درک نموده و با آن کنار بیایند. این مطالعه همچنین نشان میدهد که معلمان دانش آموزان مشکل آفرین را، به عنوان چالشی برای ایجاد استراتژیهای کنار آمدن با مشکلات، درک کردند. این مطالعه نشان داد که در میان معلمانی که استرس را به عنوان یک چالش درفرایند تدریس و آموزش میدانند، انگیزه هست. این مطالعه همچنین انگیزه بالایی، در میان معلمان با عزت نفس بالا، به منظور اجرای بهینه مسئولیتهای خود در مدرسه برای انگیزه دادن به دانش آموزان، نشان داد.
لغات کلیدی: استرس، عزت نفس، انگیزه مربیان، انگیزه دانش آموزان
——————————————
عنوان اصلی مقاله: Stress Free and High Self-Esteem: Approaches of Motivation towards Teachers and School Students
ترجمه فارسی عنوان: بدون استرس و با عزت نفس بالا: رویکردهای انگیزش معلمان و دانش آموزان مدارس
تعداد صفحات انگلیسی: ۴صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۶صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید