جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

مقاله ترجمه شده میزان عزت نفس دانشجویان دانشگاه 2016


چکیده

عزت نفس احساس روانی، اجتماعی و تا حدودی هم جسمی است که با تولد شروع و در طول حوادث زندگی که در بزرگسالی رخ می‌دهد، تغییر می‌یابد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آموزش و دوره‌های آموزشی تأثیر عظیمی بر روی عزت نفس دانشجو دارند. همچنین تحقیقات نشان دهنده وجود رابطه مستقیم بین دانشجوی موفق و عزت نفس است. هدف از این تحقیق تعیین سطوح عزت نفس دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم اداری و دانشکده آموزش دانشگاه پاموک کاله است. داده‌ها از طریق نظرسنجی جمع آوری شد و ما از مقیاس عزت نفس کوپر اسمیت استنلی استفاده نمودیم. روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد. ارزیابی سطح عزت نفس دانشجویان با استفاده از آزمون‌های غیر پارامتری «کروسکال والیس» و «مان وایتنی یو» انجام شد. این تحقیق در میان گروه‌های جمعیتی و دوره‌های آموزشی مختلف اختلاف سطح عزت نفس را یافت. دانشجوی با عزت نفس بالا سلامت جسمانی بهتری دارد، در روابط اجتماعی لذت می‌برد، احساس آزادی و موفقیت هم در تحصیلات و هم در زندگی اجتماعی می‌کند. در نتیجه، روابط اجتماعی دانشجو می‌تواند با انجام فعالیت‌های بیشتری مثل تعامل و یا با پیوستن به باشگاه مدرسه بهبود یابد. علاوه بر این، می‌توان فعالیت‌های آموزشی مختلف را طوری سازمان دهی کرد تا سطح عزت نفس دانشجو افزایش یابد.

————————————————

عنوان اصلی مقاله: Determination of Students Self-Esteem Levels at Pamukkale University

ترجمه فارسی عنوان: تعیین میزان عزت نفس دانشجویان دانشگاه پاموک‌کاله

تعداد صفحات انگلیسی:  ۴صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:   ۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین


برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت منتفی شد

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول گفت: رای کمیته رسیدگی به رشته های مشترک دو وزارتخانه و انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت با توجه به مخالفت وزارت علوم و دانشگاهها منتفی شد.

علی فتحی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت واگذاری رشته مشاوره و واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت گفت: در مورد رشته روانشناسی بالینی آن تصمیمی که از سوی کمیته منتسب به رئیس جمهوراتخاذ شده بود، با مخالفت های دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه ها به نتیجه نرسید، آن طرح در حال حاضر منتفی شده و دانشگاه های وزارتخانه های  بهداشت و علوم مشغول کار خود هستند.

وی ادامه داد: البته سعی وزارت علوم و کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بر این است که بین عناوین درس ها، سرفصل ها، منابع و کارورزی دانشجویان در رشته روانشناسی بالینی هماهنگی لازم با وزارت بهداشت ایجاد شود.

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: سعی وزارت علوم این است که کارورزی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی بالینی، حتما در مراکز درمانی طی شود.

وی درباره آخرین وضعیت رشته مشاوره نیز افزود: ۱۸ اردیبهشت ماه جلسه ای به ریاست حداد عادل و با حضور جمعی از روانشناسان و مشاوران در کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی برگزار شد.

مدیر کمیته برنامه ریزی روانشناسی و مشاوره وزارت علوم ادامه داد: در این جلسه روانشناسان و مشاوران نقطه نظرات خود را مطرح کردند و جمع بندی این شد که یک دوره کارشناسی «هدایت تحصیلی» و یا «مشاوره تحصیلی» برای دانشگاه فرهنگیان برگزار شود تا نیازهای آموزش و پروش دراین حوزه برطرف شود و اگر با برگزاری این دوره نیازهای مذکور رفع نشد، لازم است که دانشگاه های دولتی در این زمینه کمک کنند، دانشگاه های دیگر هم می توانند این رشته را داشته باشند.

به گزارش مهر، پیش از این اعلام شده بود، کمیته رسیدگی به رشته های مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت با انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت کرده است.

خواص موز در رفع افسردگی و استرس

موز دارای سه نوع قند طبیعی (ساکاروز، فروکتوز و گلوکز) است که به همراه سلولز (فیبر) موجود در آن، باعث افزایش فوری و مستمر انرژی می‌گردد.پژوهشها ثابت کرده است که تنها دو عدد موز برای تأمین انرژی لازم جهت ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی سخت، کفایت می‌کند. و به همین دلیل است که موز، میوه شماره یک ورزشکاران برتر جهان است.

  ادامه مطلب ...

کشیدگی انگشتان دست و یافته‌های تازه روانشناسی

طول انگشت کودک شما ممکن است با میزان موفقیت او در امتحانات ارتباط داشته باشد.

پژوهشگران در دانشگاه بات در مقاله‌ای که در  "نشریه روانشناسی انگلیس" منتشر کرده‌اند، نشان داده‌اند که کودکان هفت‌ساله‌ای که انگشت انگشتری‌شان بلندتر از انگشت اشاره‌شان است در ریاضیات نمره بالاتری به دست می‌آورند.

البته این قضیه ربطی به کف‌بینی ندارد و مهارت تحصیلی را مغز آدم تعیین می‌کند و نه انگشتش. اما عاملی وجود دارد که هم بر مغز و هم بر طول انگشت موثر است و  آن هم  قرار گرفتن جنین در معرض هورمون‌های جنسی در رحم است.

کاملا ثابت شده است که طول انگشت انگشتری نسبت به انگشت اشاره به میزان قرارگیری در معرض هورمون جنسی مردانه در رحم ارتباط دارد.

برای همین است که در مردان انگشت انگشتری معمولا بلندتر از انگشت اشاره است ولی در زنان انگشت اشاره بلندتر از انگشت انگشتری یا هم‌اندازه آن است.

در عین حال شواهدی وجود دارد که قرارگیری در معرض میزان بالای تستوسترون در دوران جنینی باعث بهبودی استدلال فضایی در فرد می شود و این مهارت در ریاضیات و نیز نقشه‌خوانی مفید است.

طول انگشت انگشتری با صفات دیگری هم ارتباط داده شده است که می‌تواند تحت تاثیر تستوسترون قرار گیرد.

یک تحقیق در انگلیس نشان داده است که فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگشتان انگشتری درازتری دارند و طول انگشت انگشتری بازیکنان بین‌المللی هم از بازیکنان باشگاهی محلی بلندتر است. همین خصوصیت در ورزشکاران زن هم دیده شده است.

در یک تحقیق دیگر در دانشگاه لیورپول انگلیس نشان داده است که مردان با انگشت انگشتری کوتاه‌تر ممکن است اندکی بیشتر در معرض حمله قلبی در سنین پایین‌تر باشند، اما احتمال قلبی در سنین بالاتر در آنها کمتر است.

شواهدی وجودی دارد که انگشت انگشتری درازتر ممکن است با شمار بالاتر اسپرم همراهی داشته باشد.

گرچه نتایج تحقیق فوق جنبه دیگری از تاثیر هورمون‌ها در دوران جنینی را بر فیزیولوژی انسانی روشن می‌کند، اما باید این یافته‌ها را با احتیاط تفسیر کرد، زیرا این ارتباط میان طول انگشتان و صفات جسمی یا روانی تنها ارتباط آماری هستند.

آنها بیانگر رابطه بین میانگین‌ها در سطح عموم جمعیت هستند و لزوما نمی‌توان در مورد یک فرد خاص به آنها استناد کرد.

همه موافق هستند  که عموما مردان بلندقدتر از زنان هستند، اما در عین حال هیچ‌کس هم تردید ندارد که برخی از زنان از برخی مردان بلندقدتر هستند. همین قضیه در مورد طول انگشت انگشتری هم صادق است.

برای مثال تحقیق دانشگاه بات بیانگر آن است که تستوسترون ممکن است در یک عامل تاثیرگذار در توانایی کودکان در ریاضیات باشد. اما عوامل مختلف دیگری مانند فشارهای محیطی و اجتماعی و نیز سایر عوامل زیست‌شناختی مانند ژن‌ها هم در این توانایی موثرند.

بنابراین بسیاری از کودکان با انگشت انگشتری کوتاه کاملا در ریاضیات خوب یا حتی عالی خواهند بود.

اصولا هنگامی که پای پژوهش درباره منشا صفات انسانی به میان می‌آید، چه منشا ژنتیکی، چه هورمونی یا محیطی با ید همین احتیاط را به خرج داد.

به جز موارد استثنایی مثل ژن به وجود آورنده بیماری تحلیل‌برنده عصبی هانتینگتون ـ که دارندگان آن حتما در میانسالی به این بیماری علاج‌ناپذیر مبتلا می‌شوند، بسیاری از چنین عواملی تنها  زمینه‌ساز ایجاد یک صفت هستند یا به همراه عوامل دیگر در ایجاد آن شرکت دارند، نه اینکه عامل منفرد و همیشگی به وجود آورنده آن باشند.

همشهری آنلاین