جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

جدیدترین مقالات روانشناسیISI : مقاله ترجمه شده روانشناسی 2022

تازه هایروانشناسی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی

مقاله ترجمه شده راهنمایی و مشاوره 2016

چکیده

تا به امروز مطالعات مربوط به این مبحث فقط در مورد عطش بیش از حد بیماران روانی بستری در بیمارستان انجام یافته که طیف آن بین ۳ تا ۲۵ درصد متغیر بوده است. هدف از این مطالعه تعیین وقوع عطش اولیه در بیماران روانی است که بطور سرپایی درمان شده اند و نیز به منظور پی بردن به دلایلی که خود این افراد برای تشنگی بیش از حد خود عنوان می کنند صورت گرفته است و ابعاد سلامتی، ریسک و دقت در رفتارشان مورد توجه قرار می گیرد. تمامی ۱۱۵ بیمار روانی سرپایی موجود در برنامه دور از اجتماع در کینگستون، اونتاریو دعوت به شرکت در این مطالعه شدند. از میان آنها ۸۹ نفر نام نویسی نمودند.     جمع آوری داده ها شامل مرور چارت، مصاحبه های ساختاری، اندازه گیری وزن و جمع آوری نمونه ادرار بوده است. وقوع پُرنوشی اولیه برابر ۷/۱۵ درصد بوده است. نیمی از افراد دچار پُرنوشی با شرایط پیچیده درمانی پیشنهاد شده برای مسمومیت آب دارای مصرف سیگار به عنوان یک عامل همبستگی شدید بوده اند. در پرسشنامه مربوط به دلیل این امر از نظر خود شرکت کنندگان، پاسخ های جالب توجهی وجود داشت که نشان دهنده کمبود اطلاعات افراد در مورد میزان عادی آب لازم برای بدن بطور روزانه و در مورد رفتارهای سالم بوده است. آب خوردن بیش از حد نیاز در افراد دارای بیمار روانی خارج از محیط بیمارستان/سازمان روی می دهد. بیماران از آگاهی محدودی در مورد شدت و پیچیدگی احتمالی مشکل خود برخوردار بودند. با توجه به شیوع این مشکل باید تلاش های بسیاری برای شناسایی و درمان این بیماری صورت بگیرد.

—————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  

ترجمه فارسی عنوان: شناسایی پُرنوشی اولیه در بیماری های شدید و ماندگار روانی بیماران سرپایی: یک مطالعه مشاهداتی و آینده نگرانه

تعداد صفحات انگلیسی:  ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۰صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین


برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده اختلال دو قطبی 2017

چکیده:

پیش زمینه: اختلال دوقطبی می تواند مربوط به سیستم روش حساسیت مفرط رفتاری و از ان جهت افزایش حساسیت به پاداش، هدف این مطالعه یافتن روابط درونی بین اختلال دوقطبی، عادات رفتاری و ویژگیهای خلقی شخصیتی در یک گروه از بیمار ان سرپایی شیدا و سرخوش با اختلال دوقطبی I و با یک گروه شاهد (کنترل ) می باشد.

شیوه:

۵۰ بیمار ثابت کلینیکال (بالینی) و ۵۰ آزمودنی گروه کنترل که از لحاظ سن، جنسیت ، سطح تحصیلات سازگارند، که با پرسشنامه ۱۴۰ سوالی شخصیت و خلق و معیار عادات رفتاری به مورد اجراء گذاشته شد.

نتیجه:

گروه بیمار به طرز معناداری امتیاز بالاتری در مقایسه با گروه کنترل گرفتند برای ۲ مورد از عادات رفتاری بی خطر(مثل موسیقی و خرید)، در عین حال برای سیگار کشیدن کسب کردند. در مقایسه با گروه کنترل امتیاز بالاتری در ۲ مورد از عادات رفتاری مضر و مخرب (از جمله مواد مخدر، الکل) کسب کردند. به دنبال تازگی و نوگرایی بودن ، رابطه ای مثبت دارد با عادات مضرر و همکاری (تشریک مساعی) و رابطه ای منفی دارد با عادات مضرر، درهر دو گروه.

بحث:

مدل سیستم روش رفتاری حساسیت مفرط اختلال دوقطبی، سطوح بالاتری از عادات متنوع در بیماران دوقطبی را در مقایسه با گروه کنترل پیش بینی می کند. در این تحقیق این موضوع برای سه عادت رفتاری، صحیح می باشد. در صورتیکه گروه کنترلها، سطوح بالاتری از عادات رفتاری به داروها و الکل را نشان می دهند. این امر می تواند به خاطر این باشد که بیماران این تحقیق ثابت هستند و آموزش روانی قابل ملاحظه ای دریافت کرده اند. و نسبتاً متصل به توصیه های پزشکی شان هستند. مشخصه های شخصیتی خلقی، نقش مهمی در عوامل خطر و حفاظتی در رابطه با عادات رفتاری دارند.

کلمات کلیدی: اختلال دوقطبی، سیستم روش رفتاری، عادات رفتاری و خلق و خو

——————————————–

عنوان اصلی مقاله:   Behavioral addictions in euthymic patients with bipolar I disorder: a comparison to controls

ترجمه فارسی عنوان: عادات رفتاری در بیماران شیدا و سرخوش مبتلا به اختلال دوقطبیI: مقایسه با گروه شاهد(کنترل) 

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۲ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۸۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین



برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده سیستم آموزشی هوشمند 2017



چکیده

در سال های اخیر تلاش های زیادی به منظور ایجاد سیستم آموزشی هوشمند انجام شده که نزدیک به روش تدریس انسان باشد. بعضی از مضرات سیستم هایی که قبلا ایجاد شده اند، غیرممکن بودن اشتراک دوره های آموزشی بین سیستم های آموزشی هوشمند مخلف و مشکل در ایجاد آن ها بوده است. زمانی که سیستم آموزشی هوشمند ایجاد شد، ایجاد یک دوره آموزشی جدید به عنوان کارپرهزینه ای می باشد که نیازمند دخالت بسیاری از افرادی که در حوزه های مختلف کارشناس هستند، می باشد. در این مقاله ابزارهای مناسب قابل توسعه و کامل به منظور ایجاد دوره های اموزشی برای سیستم های اموزشی هوشمند مختلف نشان داده می شود. این ابزارهای مناسب، امکان ایجاد دوره های آموزشی را برای انواع متفاوتی از سیستم های اموزشی هوشمند فراهم می کند. زمانی که یک دوره آموزشی ایجاد شد، می توان ان را به سیستم آموزشی هوشمند دیگری انتقال داد، و از مدل غالبی که آن دوره اموزشی ارائه می کند، استفاده مجدد کرد. نمونه ابزارهای مناسب، با دو سیستم اموزشی هوشمند ساده تست شدند.

کلیدواژه: سیستم آموزشی هوشمند، ابزارهای مناسب، جامع، ابررسانه، نظریات طرح آموزشی

——————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:   Exchanging courses between different Intelligent Tutoring Systems: A generic course generation authoring tool

ترجمه فارسی عنوان:  تبادل دوره آموزشی بین سیستم های آموزش هوشمند مختلف: ابزارهای آماده سازی ایجاد دوره های آموزشی جامع

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۳۳ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین


برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده راهنمایی و مشاوره 2017


چکیده

مطالعه حاضر به منظور تجزیه و تحلیل اثر بخشی راهبرد آموزش فراشناختی بر خودکارآمدی عمومی دانش اموزان پسر پایه ی دوم مدرسه راهنمایی در شیراز, ایران انجام شده است. این مطالعه از نوع مطالعه ی تجربی با ارائه پیش آزمون و پس آزمون است که با آزمون و گروه شاهد انجام شده است. جامعه مورد نظر درپژوهش تمام دانش اموزان پسر پایه ی دوم دبیرستان درسال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ بود. ابزار پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی بود. تعداد نمونه ۶۰ نفر از دانش آموزان پایه ی دوم دبیرستان بودند که به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. در مرحله پیش آزمون, هر دو گروه در استراتژی های فراشناختی و خودکارآمدی برابر بودند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که تفاوت های بین دو گروه وجود داشته اما این تفاوت از نظر آماری معنی دارو قابل توجه نیست .

واژه های کلیدی: استراتژی های فراشناختی, آموزش مهارت های فراشناختی, خودکارامدی (اعتماد به نفس ),خودکارامدی (اعتماد به نفس )دانش آموزان.

——————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:   The effectiveness of metacognitive strategy teaching on the junior high school grade2 male students’ general self-efficacy

ترجمه فارسی عنوان: اثر بخشی آموزش راهبردهای فراشناختی در دانش اموزان  پسر پایه ی دوم مدرسه ی راهنمایی(دبیرستان مقدماتی )

تعداد صفحات انگلیسی:  ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۷ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین


برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید