چکیده
تمرکز اصلی این مطالعه روی گروه خاصی از دانش آموزان است که مشکلات یادگیری دارند. اگر چه معلول ذهنی نیستند، اختلالات عاطفی ندارند، در آموزش مورد مسامحه قرار نگرفتهاند و دید، شنوایی و گفتار طبیعی دارند. تنها توضیح برای مشکلات یادگیری اختلالات یادگیری خاص (SLD) است.
شیوههای آموزشی به ویژه در منطقه ما، عدم توجه کافی برای این دانش آموزان را نشان میدهد. در مدارس عادی ما، دانش آموزان با SLD به ندرت به درستی شناسایی شده و بسیار کمتر از آن اقدام کافی دریافت میکنند.
بنابراین، هدف از این مطالعه ارائه یک تعریف از SLD و تأکید بر اهمیت شناسایی زود هنگام دانش آموزان با چنین مشکلات است. علاوه بر این، روشهای تدریس مؤثر طراحی شده برای مطابقت با نیازهای خاص آنها که موجب پیشرفت موفق در آموزش و پرورش و زندگی روزمرهشان میشود، شرح داده خواهد شد. این مطالعات پیامدهای بسیار مهم عملی (در درجه اول آموزشی) دارند و در واقع چالش پژوهشی سزاوار توجه هستند.
کلمات کلیدی: اختلالات یادگیری خاص ؛ دانش آموزان؛ آموزش. شناسایی؛ مداخله، پیشگیری.
————————————————
عنوان اصلی مقاله: Educative valences of using educational games in virtual classrooms
ترجمه فارسی عنوان: پیشگیری و اقدامات اولیه درباره دانش آموزان با اختلالات یادگیری خاص
تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۱ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۵۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
چکیده
هدف : هدف این مقاله اینست که زمینهای در این موضوع خاص تنظیم نماید تا وضعیت یادگیری الکترونیکی در چین را کاوش کند. این موضوع بستگی به نامتوازن بودن توسعه در نیمه توسعه یافته شرق و نیمه توسعه نیافته غرب دارد. و در واقع بسیاری از دانشآموزانی که در دوره متوسطه فارغ التحصیل میشوند، نمیتوانند وارد دانشگاه های معتبر شوند. این انگیزههای توسعه یادگیری در چین میباشد. اکنون با سرعت توسعه اقتصادی، چین این توانایی را دارد که با ساماندهی عالی دیگر شرایط ضروری برای مدارس و دانشگاهها را فراهم کند. یادگیران الکترونیکی بر این باورند تا به حدی برسند که که به روشهایی با معلمان و اساتید باتجربه وارد گفتگو بشوند. دولت چین گام هایی در جهت پروژههای ملی برای برقراری یا بهبود زیرساخت در آموزشگاه ها و تعدادی از مدارس آنلاین چینی برداشته است و دانشکدههای آموزشی برای اجرای برنامههای یادگیری الکترونیکی تاسیس کرده است.
طراحی/روش شناسی/ مسیر : این مقاله موارد مطالعاتی مسایل مهم یادگیری الکترونیکی در چین را دربر دارد.
یافتهها: استفاده از اطلاعات و فناوری ارتباطات در تحصیل از مراحل مختلف درچین است. این بررسیها تصویر روشنی از توسعه یادگیری الکترونیک در چین و چالش هایی که با آن روبرو شدند را نشان میدهد.
———————————————————————————————————————–
عنوان اصلی مقاله: E-learning in China
ترجمه فارسی عنوان: یادگیری الکترونیکی در چین
تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۸ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۰۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید
چکیده
روابط بین افراد معلول و خواهر و برادر آنها، به دلیل پیامدهای مهم در رشد کودک موضوع بسیار مهمی است. این امر توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است. هدف از این مطالعه بررسی ارتباط میان کودکان عقبمانده ذهنی، ناشنوا و غیر معلول بود. روش این مطالعه علّتی- مقایسهای است. جامعه آماری شامل مادران همه دانش آموزان عقبمانده ذهنی، ناشنوا و غیر معلول شهر رشت در سال ۲۰۱۲ بود. موضوع مطالعه شامل پدر و مادرها نیز بود که با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. شاخص رفتاری شافر و اجرتون[۱] از مقیاس خواهر- برادری، در این مطالعه مورداستفاده قرار گرفت. نتایج حاصله از تجزیهوتحلیل یکطرفه واریانس نشان داد که تفاوت معنیداری در روابط خواهر – برادری در هیچیک از گروهها وجود نداشت. میتوان با یافتههای این مطالعه به این نتیجه رسید که احتمالاً بزرگ شدن با خواهر یا برادر معلول نمیتواند دلیل مشکلات روانی و رفتاری را توضیح دهد.
———————————————————————
عنوان اصلی مقاله: Comparison of Siblings Relationships in Families with Mentally Retarded, Deaf and Nondisabled Children
ترجمه فارسی عنوان: مقایسه روابط خواهر – برادری در خانوادههای دارای کودکان عقبمانده ذهنی، ناشنوا و غیر معلول
تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۶صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۵۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
چکیده
هدف این مطالعه این بود که سودمندی ایجاد و نمرهگذاری زیرمقیاسها برای نسخه خود-گزارشی شناسایی اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب در کودک (SCARED) را بررسی کند که این کار با آزمودن این موضوع انجام میگیرد که آیا نمرات زیرمقیاس، اطلاعات دارای پایایی را پس از در نظر گرفتن یک عامل عمومی اضطراب در یک تحلیل مدل دوعاملی فراهم میکنند. جمعی از ۲۴۲۰ کودک با سن ۹-۱۸ سال به SCARED در مدرسهشان پاسخ دادند. نتایج، نشان دهنده برازش کافی با مدل دوعاملی بودند. پس از کنترل واریانس مشترک در عامل عمومی، واریانس نمره SCARED به سختی تحت تاثیر حوزههای خاص بود. واریانس مشترک شرح داده شده (ECV) برای عامل عمومی، بزرگ بود (۶۳٫۹۶%). پس از در نظر گرفتن نمره کل (ωh=0.83)، نمرات زیرمقیاس اطلاعات با قابلیت پایایی بسیار اندکی را فراهم کردند (ωhدر محدودهی ۰٫۰۰۵ تا ۰٫۰۴ قرار داشت). پزشکانی که از SCARED استفاده میکنند، باید در هنگام استفاده از نمرهگذاری و تفسیر زیرمقیاسهای ابزار، دقت کنند زیرا واریانس مشترک بیشتری برای آنان نسبت به واریانس اختصاصی وجود دارد.
واژگان کلیدی: شناسایی اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب در کودک، اختلالات، ساختار عاملی، مدل دوعاملی، اضطراب، روانسنجیها
—————————————————————-
عنوان اصلی مقاله: A case study of technical and economic comparison among energy production systems in a complex of historic buildings in Rome
ترجمه فارسی عنوان: شناسایی اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب در کودک: آیا نمرات زیرمقیاس پایایی دارند؟ یک تحلیل مدل دوعاملی
تعداد صفحات انگلیسی: ۵صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۳صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۵۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید