خلاصه
هنگامی که امکان توزیع منابع برای همه به صورت عادلانه وجود ندارد، مردم به دنبال یک روش عادلانه و برابر می گردند. در مطالعه حاضر، ما حس عدالت رویه ای کودکان خردسال را مورد بررسی قرار دادیم. ما ۳۲ مجموعه سه تایی از کودکان ۵ ساله را در یک تخصیص منابع جدید مورد آزمایش قرار دادیم. مجموعه های سه تایی با سه بسته پاداش نابرابر مواجه بودند و سپس بر روی روشی برای تخصیصی آنها در بین خود توافق نمودند. برای تخصیص پاداش ها، آنها به یک ”چرخ بخت آزمایی” نیاز داشتند، نیمی از گروه ها با چرخ عادلانه به بازی پرداخته (که در آن هر کودک فرصتی برابر برای به دست آوردن هر بسته پاداش داشت)، و نیمی دیگر از کودکان با چرخ ناعادلانه به بازی پرداختند. ما فعل و انفعالات کودکان در هنگام استفاده از چرخ را تجزیه و تحلیل نموده و با هر کودک پس از بازی مصاحبه نمودیم. کودکانی که از چرخ ناعادلانه استفاده می نمودند اغلب تصمیم به تغییر قواعد بازی گرفته و همچنین این روش را به عنوان فرایندی ناعادلانه در مصاحبه رتبه بندی نمودند. در مقابل، کودکانی که با چرخ عادلانه بازی نمودند بیشتر پذیرای نتیجه و روش بودند. به طور کلی، ما دریافتیم که کودکان پیش دبستانی نه تنها نسبت به توزیع عادلانه حساس هستند، بلکه به فرایند عادلانه نیز حساس اند.
واژگان کلیدی: انصاف ، رشد و توسعه ، عدالت رویه ای ، برابری ، توزیع منابع ، تصمیم گیری گروهی ، کودکان پیش دبستانی
————————————-
عنوان اصلی مقاله: Procedural justice in children: Preschoolers accept unequal resource distributions if the procedure provides equal opportunities
ترجمه فارسی عنوان: عدالت رویه ای در کودکان: کودکان پیش دبستانی حاضر به قبول توزیع نابرابر منابع در صورتی هستند که روش توزیع، فرصت های برابر را فراهم نماید
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۳۲ صفحه
قیمت ترجمه فارسی: ۲۱۷۰۰تومان
دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین
برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید